cro-webbanalys-funnelDet spelar ingen roll hur många besökare du har på din hemsida om ingen konverterar… Med en konverteringsanalys identifierar vi era prioriterade mål och besökarnas behov. Genom att analysera era mål i relation till hur besökarna beter sig på din hemsida identifierar vi problem och presenterar förbättringsåtgärder.

För att förstå dina besökare behöver vi samla in data kring vilka de är, vad de gör och hur de agerar. Detta gör våra certifierade konsulter med hjälp av Google Analytics. Genom att noggrant analysera trafiken på en hemsida är det möjligt att förstå hur hemsidan används och därmed hur den skulle kunna bli bättre.

Konverteringsoptimering handlar om att skapa en bättre användarupplevelse så att fler besökare väljer att utföra den aktivitet som du vill att de ska göra. Det kan handla om allt från att köpa en produkt till att fylla i en kontaktförfrågan eller att ladda ner något dokument.

CRO analys granskar:

  • Design av hemsidan
  • Struktur
  • Navigering
  • Användarvänlighet
  • Call-to-action knappar
  • Trafik till din hemsida
  • Besökarens beteende